appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-airplay plyr-captions-off plyr-captions-on plyr-download plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-logo-vimeo plyr-logo-youtube plyr-muted plyr-pause plyr-pip plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-settings plyr-volume

Dit is de Dag

Gillette-spotje tegen doorgeslagen mannelijkheid oogst woede én lof

woensdag 16 januari 2019, 18:30 uur

'Boys will be boys', wordt vaak gezegd als mannen zich misdragen. Maar als het aan Gillette ligt, is dat verleden tijd. In een nieuwe reclamecampagne bindt het scheermerk de strijd aan met zogenoemde 'giftige mannelijkheid'. Het leidt tot woedende reacties en op sociale media regent het foto's en filmpjes van scheermessen in de prullenbak. Moeten merken zich bezig houden met maatschappelijke thema's?


Een gesprek met creatief strateeg Nadine Ridder en met Cor Hospes, specialist op het gebied van content marketing.

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1