appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-airplay plyr-captions-off plyr-captions-on plyr-download plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-logo-vimeo plyr-logo-youtube plyr-muted plyr-pause plyr-pip plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-settings plyr-volume

Dit is de Dag

Cultuurtheoloog Frank Bosman hekelt kerstreclames supermarkten

maandag 11 december 2017, 18:33 uur

Het zijn bijna complete films: kerstcommercials van supermarkten met een fijne kerstboodschap. 'Het zijn gewoon preken, van een supermarkt die dat uiteindelijk  gewoon doet om geld te verdienen', vindt cultuurtheoloog Frank Bosman. 

'Het is gebakken kerstlucht. Als de kerk preekt, vinden we het vreselijk, maar als een supermarkt het doet, slikken we het voor zoete koek. Maar als puntje bij paaltje komt, dan hoef je niet naar de supermarkt voor een duurzaam verhaal of een onsje troost...'

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1