appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume

De Nieuws BV

Presentator: Natasja Gibbs

Opvallende verkiezingsbeloftes deel 3: De marketingbeloftes

woensdag 17 maart 2021

De verkiezingsprogramma's, het zijn hele boekwerken. Niet iedereen zit erop te wachten om die door te spitten. Maar wie dat wel leuk vinden zijn onze politiek redacteuren: Joost Bekendam en Anna Pleijsier. Voor jou zochten ze uit: wat zijn de meest opvallende, onhaalbare en bizarre verkiezingsbeloftes?

En vandaag, op de laatste dag dat je naar de stembus kan, brengen ze het laatste deel van een driedelige reeks. Joost en Anna nemen de Marketing-beloftes eens onder de loep. Want politieke ideeën moet je ook verkopen, en daar komt een heerlijk staaltje marketing bij kijken. We zijn die verkiezingsprogramma's doorgespit en hebben de drie mooiste pareltjes op een rijtje gezet.

Het eerste deel ging over de cadeautjes die partijen hun achterban beloven. In deel twee zijnde broze beloftes op een rijtje gezet: welke beloftes zijn eerder al onhaalbaar gebleken, maar staan toch in de verkiezingsprogramma's? 

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1