appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume

Argos

Duurzame multinationals

zaterdag 26 mei 2018, 14:00 uur

Nederlandse multinationals gaan steeds meer op de duurzame toer. Zij worden op handen gedragen, door de regering én door maatschappelijke organisaties. Maar tussen intenties en werkelijkheid zit vaak een fors verschil. Onderzoeksjournalisten zetten afgelopen jaren hun tanden in Shell, Heineken en Unilever. Hoe gingen zij te werk? Wat troffen zij aan? Leveren hun inspanningen iets op? Argos in gesprek met journalisten Olivier van Beemen (auteur van spraakmakende boeken Heineken in Afrika en Bier voor Afrika), Emiel Woutersen (onderzocht Unilever namens platform Investico) en Jelmer Mommers (die zich voor De Correspondent vastbeet in Shell).

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1