Binnenland

Directeur Parkmobile heeft geen antwoord op vragen

foto: Radar Radiofoto: Radar Radio
  1. Nieuwschevron right
  2. Directeur Parkmobile heeft geen antwoord op vragen

[AVROTROS] Er vielen gisteren ongemakkelijke stiltes in de uitzending van Radar. Directeur Tomas Novak van Parkmobile bleek geen antwoorden te hebben op vragen van Radar. Veel consumenten hebben op sociale media gereageerd en laten weten geen gebruik meer te maken van de parkeerapp.

Fred Scheffers parkeert vijf minuten in Rotterdam en gebruikt daarvoor de app Parkmobile. Als hij wil uitklokken weigert de techniek van de app en krijgt hij de volgende dag een rekening van 106 euro. Scheffers kon aantonen dat hij binnen twintig minuten weer op zijn werk was en dus was de hoge rekening onterecht. Parkmobile verwijst naar de gemeente als Scheffers zich beklaagt.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Geen antwoorden op vragen

In de uitzending van Radar was directeur Tomas Novak te gast om antwoord te geven op de vraag wie er verantwoordelijk is als de app niet goed werkt. Novak verwijst naar de gemeente Rotterdam, omdat Parkmobile zegt alleen tussenpersoon te zijn. Novak verwijst echter ook naar zijn eigen Parkmobile, maar wat de beste optie is voor Scheffers kon hij niet vertellen. Ook op de vraag hoe Scheffers zijn geld terugkrijgt kon Novak tot twee keer toe geen antwoord geven.

Parkmobile reageert laat

Pas om 22.30 stuurt Parkmobile een reactie via Twitter de wereld in dat "de boodschap niet overgekomen is zoals deze bedoeld is" en "we met meneer in gesprek zijn om het specifieke probleem op te lossen". Parkmobile zegt tevens dat ze "er continue aan werken om parkeergeld zo efficiënt en eenvoudig mogelijk te voldoen". Zodra het echter fout gaat wijst Parkmobile de verantwoordelijkheid van de hand. Parkmobile heeft ook schriftelijk gereageerd, die reactie is hier te lezen.

Quote

De spotlights waren misschien iets te fel.

Parkmobile

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Gebruikers app zijn boos

Op Twitter zijn veel gebruikers van de Parkmobile-app zijn niet blij met de reactie van Tomas Novak. Zij geven aan hun account en parkeerapp te verwijderen van hun smartphone.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ook op Facebook veel reacties op het optreden van Parkmobile in de uitzending van Radar.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Update

Vanochtend heeft Parkmobile aan de redactie van Radar laten weten het te veel betaalde bedrag terugbetaald wordt aan Fred Scheffers. "Het optreden in Radar deed geen recht aan het probleem van meneer Scheffers. Parkmobile biedt meneer Scheffers een restitutie aan van het teveel betaalde bedrag. Het item van Radar zal gebruikt worden in onze communicatie met de gemeente."

Reageren? Dat kan onder dit artikel op Radar of plaats een reactie op onze Facebookpagina. Dit artikel in je mailbox? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief.

Ster advertentie
Ster advertentie