Achtergrond

'Online videoplatform van Telegraaf moet meer bieden dan ingesmeerde billen en BN'ers'

foto: Johannes Dolislagerfoto: Johannes Dolislager
  1. Nieuwschevron right
  2. 'Online videoplatform van Telegraaf moet meer bieden dan ingesmeerde billen en BN'ers'

Het werd hoog tijd dat De Telegraaf haar online activiteiten ging verbeteren. Dat stelt hoogleraar Piet Bakker van de Hogeschool Utrecht in De Ochtend op NPO Radio 1. De Lector Crossmediale Kwaliteitsjournalistiek reageert hiermee op het nieuws dat de krant start met haar online videoplatform Telegraaf VNDG.

Volgens Bakker is het tijd voor verandering bij de 'online tak' van de krant. “Ze hebben al Telegraaf TV, maar dat is een ‘opgepimpte’ versie van Dumpert met filmpjes die ze voor de tweede, zevende of zevenhonderdste keer doorzetten.”

Op Telegraaf VNDG zullen naast nieuws ook diverse series te zien zijn. Zo neemt Monique Smit een kijkje in bijzondere huizen en komen er diverse misdaadprogramma's rond verslaggever John van de Heuvel. Zelfs aan een eigen dramaserie wordt gewerkt.

Betalen voor kwaliteit

Een kritische noot plaatst Bakker bij het verdienmodel. “De vraag is of de soort content die zij bieden, de kwaliteit heeft waar mensen voor willen betalen,” vraagt hij zich hardop af. “Je ziet nu dat ingesmeerde billen en BN’ers de best bekeken filmpjes opleveren, maar daarvoor ga je niet je creditcard uit je achterzak halen.” Telegraaf VNDG start op 1 mei.

Ster advertentie
Ster advertentie